Tajne Sokograda i Mačvanskog kraja

Dragi moji, zagazili smo hrabro u septembar. Da li možete to da poverujete?Da li vam je vreme brzo prošlo ili imate utisak da stoji u mestu? Da li ste uspeli negde da otputujete i malo se odmorite od gradske vreve? Ja sam se malo povukla iz putopisnih voda jer mi je ponestalo materijala, a i u poslednje vreme mi je pero naklonjenije poeziji. Naišao mi je buran period, obojen raznim emocijama, pa je poezija valjda najbolji ventil za takva stanja. A neko me iznervira, ja napišem pesmu, a nešto me zaboli, ja napišem pesmu, a uhvati me čežnja, stihovi sami krenu.

No, ipak sam dužna jedan putopis od skoro. U avgustu sam sa meni dragom saputnicom krenula put istraživanja Mačvanskog okruga. Bile smo smeštene u divnom hotelu sa bazenom nadomak Loznice, a odatle smo bazale do centra Loznice, banje Koviljače, Sunčane reke, Tršića, manastira Tronoše, Soko grada, pa čak pređosmo granicu i zakoračismo na bosansko tle, u cilju obilaska etno sela Stanišići.

Kakva avantura i tura mogu vam reći, u pojedinim trenucima sam se osećala ko u filmu Telma i Luiz, ne zbog onih divljih i raskalašnih scena iz pomenutog filma, nego zbog tog roadtrip vajba i tog sjajnog osećaja kad se sa drugaricom otisneš u nepoznato, slobodna i opuštena.

Nemaš muža ni dečka da ti visi nad glavom i da te zivka svaki čas, samo vas dve, priroda, kola, radio i pustolovački duh. U ovom postu ću staviti akcenat na Tršić, Sunčanu reku i Sokograd. Manastir i Loznicu ću morati da izuzmem, jer sam iskoristila sav prostor koji mi je predviđen za slike, unutar bazičnog WordPress paketa, što znači da je vreme za upgrade.

Zapisi iz Podrinja

Dragi moji,
malo sam vam udarala čežnju. Kao što kod svakog ko se bavi pisanjem naiđe blokadica, tako sam se i ja malo zasitila i kreativno „istrošila“ tokom karantina, pa sam digitalno pero privremeno okačila na klin.
No, sada sam opet tu. Ako na ičemu mogu da zahvalim koroni i celoj ovoj nadrealnoj situaciji, koja sad već predugo traje, onda je to povratak pisanju putopisa, a u poslednje vreme i pesama. Hvala ti korono i što si me ponovo vratila mojim dragim pratiocima i donela neke nove.
Kao što i sami znate, putovanja mimo naše domovine će još neko vreme, za nas Srbe biti misaona imenica, te celom snagom svog stvaralačkog bića naprežem svoje vijugice ne bih li čarobnim štapićem izvukla još neku destinaciju iz prašnjavog moždanog foldera i voala. Ostajemo na domaćem terenu, a ja vas ovom prilikom vodim u avanturu koja uključuje : nestvarnu lepotu, preukusnu hranu, planinu, jezera, manastir, mir, uživanje, duhovnost, dobro društvo – sve one ključne elemente za kvalitetan odmor mimo turbulentne i sve luđe prestonice.
Ovo će na neki način biti putopisni vremeplov jer se pomenuto putovanje odigralo tačno pre dve godine. Naime, baš tada sam prolazila kroz težak emotivni period, a ruka prijateljice me je zgrabila i hrabro povela u istraživanje ovog zapadnog dela Srbije. Itinerer je uključivao planinu Taru kao bazu, potom čarobni biser, veštačko jezero Zaovine, potom manastir Raču, Bajinu Baštu, Kustendorf, kupanje na Perućačkom jezeru i posetu restoranu Vrelo.
20180809_162023

Наставите читање

Vrnjačka banja – odeš mlad, vratiš se podmlađen

Već izvesno vreme se ekspres lonac emocija krčkao u meni…malo besa, malo tenzije, posoljeno sa malo straha, malo neizvesnosti, sa dodatkom raznih neizdrža i potisnutih želja, a glavni ventil, putovanja, mi je zavrnut i polako se hvatala korozija. No, svetlo na kraju tunela uvek postoji i gde ima volje, ima i načina.
Putovanja su mi inače uvek bila omiljeno bekstvo, medikament, terapija, način da provetrim mozak, napunim baterije, da se osetim slobodno i bezbrižno, donesem neke važne odluke, nešto promenim, sazrim, otisnem se, prepustim, ma jednostavno odem i budem sa sobom i svojim mislima.
Tripujići se po ko zna koji put da imam koronu, družeći se sa insomnijom koja zna da bude nekad prisutna u ovim stresnim fazama, bližio se datum mog polaska na prvo višednevno putovanje od marta.
Jeste da je to samo Vrnjačka banja, ali je osećaj bio kao da nikad nisam putovala i kao da sam zaboravila kako se pakuje i šta sad dodatno spakovati u vidu maski, rukavica itd.

Šta jesti u Grčkoj?

Dragi moji,
u trenutku nastanka ovog teksta sam zavaljena u ležaljku pod lipom, u jednom lepom smeštaju u Vrnjačkoj banji, sa pogledom na bazen, dok u pozadini ptičice cvrkuću, a vetar ćarlija. U tako ležernoj atmosferi, stvaraju se idealni uslovi za kreativnost i pisanje. Pa, dođoh na ideju da napišem tekst baš za svoju dušu i merak.
Naime, Grčka je prva strana zemlja u kojoj sam bila i zbog te velike ljubavi sam odlučila da završim grčki jezik i književnost i uspela u tome. Grčka je od devedesetih moja jedina letnja destinacija, tako da sam obišla barem 15-ak ostrva, probala raznorazna jela i zaista se jedino tamo osećam ko domaća i hvala joj na svim nezaboravnim uspomenama koje mi u ovim teškim vremenima mnogo znače, jer je neizvesno da li ću i ove godine uživati u nekom od njenih mora, preferiram Jonsko.
FB_IMG_1593509664177

Наставите читање

Šta sve možeš u Barseloni kad si živ?

Hola amigos,

nadam se da je prethodni gostujući post prijao, a biće ih još. Natuknuću da će pojedini gosti sa nama podeliti jedinstveno iskustvo boravka u karantinu na egzotičnim destinacijama. Biće tu vrlo uzbudljivih filmskih tekstova, a kao što ste do sada primetili, često parafraziram filmske naslove ili ubacim poneku poznatu repliku, jer veliki sam poklonik i poštovalac sedme umetnosti i život mi je više puta priredio filmske scene i trenutke. Tako da će ovaj naslov biti po uzoru na prevod čuvenog filma „Šta sve možeš u Denveru kad si mrtav?“ Ali mi se ne damo tako lako i moramo ostati živi i preživeti ovu godinu jer treba opet putovati jednog dana, a vreme je vrlo dragoceno.

Danas vas častim zanimljivim predlozima za provesti uzavrele letnje ili neke druge dane u Barsi koja je kolevka Gaudijeve genijalnosti, jako živ i uzbudljiv grad, ubrzanog pulsa, pogotovo leti. Ova metropola je, podsetimo se, bila na meniju tokom mog dvonedeljnog proputovanja po Evropi .Brošure i web stranice o ovom gradu su preplavljene preporukama koje već i vrapci znaju, a moja ideja je da vam dam preporuke i za neke drugačije aktivnosti u ovom čarobnom gradu, tako autentičnom, snažnog i jedinstvenog identiteta. Obujte omiljene japanke, lepezu u ruke, omiljenu letnju haljinu, šešir i krećemo u šetnju Barsom. Momci mogu obući svoju omiljenu letnju odevnu kombinaciju, cvikere za sunce na oči i krećemo.

IMG_20190804_215159_954 Наставите читање

Obiđi Srbiju – 7 predloga za putovanje sa decom

Dragi moji,

otpočeli smo vikend u letnjem maniru. Temperature su napokon visoke i letnje, sa ulica dopire razigrani žamor, noći su prijatne i zavodljive, brojne bašte grada pune i čini se da je scenografija za tipično leto u Beogradu spremna. Ali avaj, svedočimo ipak iskrivljenoj slici realnosti i najneobičnijem letu od svih do sada.

No, pisanje je moćan alat za kreiranje brojnih drugih realnosti, svakako lepših i maštovitijih, te sam ja rešila da za potrebe lepše stvarnosti prizovem u pomoć još jednu pasioniranu putnicu i vrsnu travel blogerku, Danicu. Posle dugo dugo vremena, imam gošću na blogu i jako se radujem tome. Danicin Instagram profil i blog merkam dugo dugo i nekako sam virtuelnim putem shvatila da smo jako slične i da je ona idealan izbor za mog gosta. Na svom blogu obradila je i solo putovanja i putovanja u paru i porodična putovanja. Svoju ljubav prema deci je pretočila u kreativni brend odeće za bebe Cutie Pie.

Ono što nas dve pored zavidne kolekcije magneta delimo je i velika ljubav i entuzijazam prema putovanjima i otkrivanjima novih mesta, a ono što me posebno kod nje oduševilo je što je sa svojom strašću nastavila i kada je postala mama. Cenim te super mame koje putuju sa decom u malo izmenjenom režimu, ali ostaju dosledne sebi, ne ulenje se i samo udvostruče tu svoju ljubav i prenesu na dete.Volela bih i ja da budem jedna kul mama jednog dana, koja će sa detetom na leđima obići pola sveta.

Imajući u vidu da stavljam akcenat na domaći turizam i da hoću da se obratim i čitaocima sa decom, njen tekst o 7 predloga izleta po Srbiji sa mališanima, je idealno vikend štivo. Danica je dakle ponosna mama, netipična supruga, veliki putnik i obišla je čak 51 zemlju i 300 gradova. Smatram da smo i po vrsti i profilu putnika slične, pa se i zato radujem ovoj saradnji koja će nadam se, doneti još neka gostovanja i razmene.

Do tada, udobno se zavalite u ligeštul, naspite limunade za sve pare, pa da vidimo kojih to 7 bisera matice srpske Danica nesebično otkriva. Dakle, krećemo.

IMG-9234625c6a0646dda5fddcdded9dac98-V

10 sati u Madridu

Kao što dobar kolač uglavnom sadrži red krema pa red čokolade ili voća, tako ću ja da filujem vašu svakodnevicu malo postovima iz domaćeg/lokalnog turizma, malo ostacima iz evropskog menija. Realnost je iz dana u dan sve sumanutija i neizvesnija, te je potrebno pojačati kreativne pogone i alate za bekstvo iz iste. Mali zlatni savet koji od skoro primenjujem na svoj životić, u cilju pročišćenja od toksina koji se nagomilaše kako u umu, tako i u duhu i telu, jeste što manja upotreba mobilnog telefona i društvenih mreža. Probajte, stvarno deluje, a što više boravka u prirodi, knjiga, kreativnosti, pozitivnih ljudi i čiste energije i smeha, kao tradicionalnog leka protiv svih boli i ovozemaljskih čudesa. Suvišno je moj blog uvrstiti među korisne urbane medikamente, to se valjda podrazumeva. Jeste da je opet reč o online mediju, ali smatram, manje toksičnom.

Zahvalna sam onom gore što mi podari pisanje kao najdelotvorniju terapiju, pa ću u narednim, još neko vreme, kišnim danima da pišem li pišem, a apokalipsa neka nastavi po svome, pa ko pobedi.

Na kraj sveta Kovilj

Dragi moji,
tokom vikenda za nama sam bila na inspirativnom izletu u živopisnom seocetu Kovilju, čiji su zaštitni znak rode, te sam rešila da upravo tekstom o ovom mestu otvorim sezonu na blogu posvećenu promovisanjem i otkrivanjem lepota i čari naše male ali magijske zemlje. Ako pogledate, naša zemlja je reljefno vrlo šarenolika i bogata, od planina, reka, jezera do banja, rukavaca, klisura, meandra, geomorfoloških fenomena poput Đavolje varoši, pećina i ko zna još čega.

Наставите читање

„Nel blu dipinto di blu…“

Volare, oooo, cantare, oooo…dragi moji, ovaj post započinjemo raspevano kao što vidite. Već nekoliko godina unazad, skoro svako jutro moj mentalni džuboks mi servira neku pesmu. Bez ubacivanja novčića, samo me razdrma nekom melodijom i još jedan dan može da počne. Ovoga puta je na red došla pesma Volare, čiji sam deo ubacila u naslov. Ovaj dan je već na zalasku, na raznim mestima sam bila, svašta zanimljivo uradila i došla na ideju da bacim pogled na statistike bloga, te se prijatno iznenadila zavidnom cifrom. Rekoh sebi, pero u ruke i piši. Kako u životu, tako ni na blogu ne volim ništa da dugujem te sam odlučila da još nekih mesec dana serviram specijalitete iz internacionalne kuhinje a onda od jula da se bacim na poslastice iz domaće turističke ponude.20200215_102044 Наставите читање

Letnja dokolica u Brižu

Većinu svojih dosadašnjih putovanja sam ostvarila preko raznih agencija, ali je posebna čar kada odete na neku destinaciju gde imate nekog svog, pa taj grad doživite iz skroz ne-turističke perspektive. U mom slučaju, imam dugogodišnju drugaricu u Briselu, što mi je omogućilo da ovu zemlju upoznam iz različitih uglova i obiđem mnoge njene gradove poput Brisela, Dinanta, Genta, Antverpena itd. Imala sam sjajne domaćine i svaka poseta je bila drugačija i posebna na svoj način, a Belgija zemlja koja me prijatno iznenadila, a o kojoj ranije nisam maltene ništa znala.

O pomenutom Brižu već postoji jedan post od davnina, ali ga on opisuje u zimskom izdanju. Kako me je ovaj bajkoviti gradić očarao prvom posetom, imala sam veliku želju da ga posetim i tokom letnjih meseci. Kao što u životu obično biva, kad nešto mnogo želite, to vam se i ostvari.20190705_135417 Наставите читање

Šta jesti na Sardiniji, pored sardina?

Kada je napolju ovako tmurno i promenljivo vreme, moje misli se automatski teleportuju na neku osunčaniju i lepšu, naravno morsku destinaciju. Moj moždani perpetum mobile je ovoga puta odabrao Sardiniju za vraćanje kroz vreme. Još jedno čarobno letovanje, moje prvo u Italiji doduše, na kom sam maksimalno uživala kako u prelepim plažama i nebeskom plavetnilu, tako u lucidnom mentalitetu, a samim tim u preukusnoj gastronomskoj ponudi.

Kako sam riba u horoskopu, te obožavam sve vidove vode i vodene stanovnike, ovo ostrvo je bilo praznik i raj za moja nepca željna morskih i ribljih specijaliteta. Ovo ogromno ostrvo je inače već dobilo jedan post na mom blogu, a juče mi sinula ideja da podelim sa vama i taj kulinarski aspekt ovog sardinijskog dragulja.

Jordanski gurmanluci

Dragi moji,

danas obeležavamo najveći hrišćanski praznik Uskrs, te vam želim da lepo provedete još jedan karantinski dan u krugu onih koje najviše volite. Ja se iskreno nadam i duboko verujem, a negde i predosećam da će nakon Uskrsa, stvari krenuti na bolje i početi da se normalizuju.

Kako je Uskrs praznik koji slavi radost života, obično ga krasi bogata trpeza, te sam ja rešila da danas objavim jedan kratak, ali sočan post o jordanskim specijalitetima. Vreme je praznika, opustimo se i relaksirajmo uz neka lagana online štiva i postove poput ovog. Kao što sam već više puta rekla, na ovom putovanju sam maksimalno uživala u svemu, a pogotovo u hrani, pa hajde da vidimo koji su to sastojci i jela zastupljeni u ovoj neobičnoj kuhinji i kulturi.